LOOPTROTTER EMPEROR LIMITER
Od premiery Looptrotter EMPEROR minęło już kilka lat. W tym czasie udało się zgromadzić wiele cennych uwag i doświadczeń od użytkowników, na co dzień korzystających z niego podczas pracy studyjnej. Pierwotnie EMPEROR celowo pozbawiony został wskaźnika redukcji sygnału. Miało to na celu zwiększenie kreatywności podczas pracy i poleganie tylko na słuchu, nie na obserwowaniu wskaźnika. Jednak rozwiązanie to sprawdza się przy pracy tylko z EMPEROREM w torze sygnałowym, ale przy użyciu większej ilości urządzeń, podczas sesji nagraniowej lub podczas miksu, warto jednak „podejrzeć” co się aktualnie dzieje na poszczególnych śladach i urządzeniach. Dlatego nowy limiter EMPEROR LIMITER posiada pełnowymiarowe wskaźniki redukcji głośności / poziomu wyjściowego. Dodatkowym ulepszeniem EMPEROR LIMITER jest zastosowanie w torze sygnałowym wyselekcjonowanych kondensatorów, specjalnie stworzonych do sygnału audio, co korzystnie wpływa na jakość przetwarzanego sygnału i predestynuje go również do zastosowań masteringowych.
EMPEROR LIMITER dodaje głębi oraz trójwymiarowości w dźwięku oraz subtelnie poszerza bazę stereo.
Pozwala uzyskać dużo głośniejsze nagrania poprzez podniesienie poziomu RMS. Dzięki temu nasze nagrania uzyskują analogowy, silny charakter znakomicie uzupełniający wszechobecną technikę cyfrową.
EMPEROR LIMITER nie jest urządzeniem transparentnym. W unikalny sposób ociepla i rozjaśnia sygnał audio, co jest zależne od ustawienia poziomu DRIVE.
Sercem EMPEROR LIMITER jest tranzystor FET odpowiedzialny za redukcję sygnału i dodawanie niewielkiej ilości harmonicznych niskiego rzędu, a jego konstrukcja inspirowana jest wczesnymi limiterami i kompresorami tranzystorowymi z lat 60tych. Ponadto EMPEROR LIMITER zawiera wiele autorskich rozwiązań, popartych wieloletnim doświadczeniem w konstruowaniu procesorów dynamiki przez Looptrotter’a, co gwarantuje oryginalne i niepowtarzalne brzmienie.
EMPEROR LIMITER posiada dwa niezależnie pracujące filtry znajdujące się w obwodzie sterującym. Dzięki temu daje możliwość kreowania barwy dźwięku, bez żadnych niepożądanych przesunięć fazowych: przy podcinaniu niskich częstotliwości w sygnale sterującym, EMPEROR LIMITER zachowuje się bardziej przejrzyście i naturalnie w przypadku sygnałów o dużym natężeniu niskich częstotliwości takich jak stopa, czy gitara basowa. Uzyskać można w ten sposób zmniejszenie zniekształceń niskich częstotliwości oraz efektu pompowania; podbijając wysokie częstotliwości w sygnale sterującym EMPEROR LIMITER zachowa się jak analogowy de-esser, lub bardzo szybki kompresor dla jasnych, dynamicznych instrumentów.
EMPEROR LIMITER posiada trzy fabrycznie ustawione czasy ataku/powrotu: FAST, MED oraz SLOW oraz niezależną regulację sygnału czystego DRY i przetworzonego WET – co wciąż jest rzadkością w urządzeniach studyjnych. Dzięki temu możesz decydować czy tylko odrobinę podbarwisz ścieżki audio zachowując oryginalną dynamikę, czy przepuścisz sygnał przez EMPEROR LIMITER w 100%.
– FAST – najszybsze ustawienie ataku i zwolnienia procesora sprawai, że Emperor Limiter pracuje jak limiter. To ustawienie wstępne zapewnia bogate, gęste nasycenie sygnału wejściowego,
– MED – ten preset sprawia, że Emperor Limter działa jak szybki kompresor,
– SLOW – w tym ustawieniu Emperor Limter zachowuje się bardziej jak analogowy kompresor niż limiter.
Tor sygnału EMPEROR LIMITER jest w 100% analogowy, ale wszystkie przełączniki sygnału i potencjometry są cyfrowe. Opcja LINK umożliwia sterowanie obydwoma kanałami tylko przez lewy kanał. Zastosowane potencjometry 1% gwarantują precyzyjną współbieżność obu kanałów. EMPEROR LIMITER to urządzenie analogowe, dokładne i niezawodne.
„Trudno jest wskazać jakiekolwiek konkurencyjne urządzenie, które miałoby podobną funkcjonalność i możliwości jak Emperor Limiter, nie licząc samego Emperora i może Distressora. Jest to wyjątkowo oryginalny przykład kompresora /limitera (którym tak do końca nie jest)oraz saturatora, którego saturacja wiąże się z kontrolowaną w pewnym zakresie kompresją. Tak czy owak, Emperor Limiter robi z dźwiękiem to, czego wiele osób bezskutecznie poszukuje w róznego typu narzędziach – sprawia, że brzmienie jest wyraźnie bardziej nasycone, podkolorowane, sprężyste i otwarte w całym paśmie” – Tomasz Wróblewski Estrada i Studio 09/2017.